Twijfels tussen b Speed en x Speed

Interessante weetjes en discussies
Plaats reactie
Derooke
Fiets:: Nog aan het kiezen
Kilometerstand fiets: 0

30 jan 2020, 16:45

Beste.

Ik kan nu fiets lease doen via het werk en met een mooie km vergoeding van 24 cent per km wil ik de sprong wagen om een nieuwe speed Pedelec te kopen/leasen.

Ik wil een klever omdat mijn huidige rise&Muller wel heel comfortabel is maar totaal niet snel (2jaar oud supercharger 1000watt uur batterij riemaandrijving en nuvincie versnellingen).

Gemiddeld 37 km per uur op 31 km zonder stoppen (bijna rechte weg naar m'n werk)

Dus ik kom nu uit bij Klever.

Gisteren heb ik de x speed kunnen testen voor 5 minuten maar volgende week of de week daarna zal ik er eens naar m'n werk mee gaan om te zien of 31 km wel haalbaar is met de 850watt uur batterij.(laden op werk is geen probleem)

Maar de vraag is kan ik er geraken of moet ik er niet aan beginnen .

En wat met degradatie.

En de belangrijkste vraag . Ik kan maar de x speed testen (sport mode) de b Speed zou trager zijn dan de x speed . Maar de b Speed is beter uitgerust (achtervering en beter voorlicht )

Wat vinden jullie .

Met vriendelijke groeten

Kevin
Derooke

30 jan 2020, 16:51

PS het terrein is licht tot matig heuvelachtig de eerste 15 km en redelijk slecht van fietspaden (met de r&m nog net doenbaar qua comfort)
fanny
Low Power
Low Power
Fiets:: april 2019

31 jan 2020, 08:45

Ik rij enkel 30 km naar het werk en geraak er zonder problemen wel op het werk laden want heen en terug lukt niet,ook in de koude heb ik voldoende actieradius.
Ik rij met x speed de b speed ook getest en voelde met toch beter op de x speed,
Derooke

31 jan 2020, 10:35

En op welke ondersteuning.?
En hoeveel procent over?

Ik heb begrepen dat 3 van 4(1is geen) voldoende is om 45 aan te tikken en enkel 4 nodig is om heuvels de meester te kunnen .

Zou je er kunnen geraken op max ondersteuning? Niet dat ik dit continue zou doen .
Want met degradatie zie ik mij anders na een jaar in problemen komen op stand 3 van 4 ivm capaciteit.

Het enige wat me tegenhoud is dat de b Speed een super goed voorlicht heeft . Als ze dit toestaan op de leasing zou ik het type van op de b Speed willen op de x.

Mvg
fanny
Low Power
Low Power
Fiets:: april 2019

31 jan 2020, 12:56

Derooke schreef:
31 jan 2020, 10:35
En op welke ondersteuning.?
En hoeveel procent over?

Ik heb begrepen dat 3 van 4(1is geen) voldoende is om 45 aan te tikken en enkel 4 nodig is om heuvels de meester te kunnen .

Zou je er kunnen geraken op max ondersteuning? Niet dat ik dit continue zou doen .
Want met degradatie zie ik mij anders na een jaar in problemen komen op stand 3 van 4 ivm capaciteit.

Het enige wat me tegenhoud is dat de b Speed een super goed voorlicht heeft . Als ze dit toestaan op de leasing zou ik het type van op de b Speed willen op de x.

Mvg

ik rij meestal op 2 (je hebt er maar 3) 3 gebruik ik enkel op bv bruggen, denk na 30km ik 2 streepje nog over heb.
als je continu op max ondersteuning zou rijden twijfel ik of dit zal lukken zelf nog niet gedaan.
ik vind op op rechte baan haal je gemakkelijk 45km
Derooke

03 feb 2020, 08:21

Zal dit deze of volgende week testen .of het gemakkelijker is dan de r & m perdormance speed .

Want met de 1000 Watt batterij kan je heen en terug op max ondersteuning (wel maar 40/41 max gemiddeld 37 motor is 350 Watt midden met riem ).

Laadmogelijkheden zijn er wel op het werk. Dus we zien nog.

Mvg
StevenB
Low Power
Low Power
Fiets:: Klever X Speed Limited
Kilometerstand fiets: 16000

03 feb 2020, 09:19

Mijn 850-batterij op de X Speed is een 14-tal maanden in gebruik en heeft iets meer dan 10.000km afgelegd. Ik merk nog niet veel van degradatie. Mijn traject is net geen 40km enkel en voor 95% jaagpad. Afhankelijk van de wind, drukte, ... zit ik aan gemiddeldes van 38-41 per uur. Daar zou ik me dus niet druk om maken. Het nieuwere 2020 model zou ook betere verlichting hebben.

Veel plezier met het testen!
turkosariba
Mid Power
Mid Power
Fiets:: Stromer ST5
Kilometerstand fiets: 8800

06 mar 2020, 17:58

Afgelopen jaar heb ik beide modellen mogen testen. De X speed (grote wielen, sportieve zithouding) is compleet anders dan de B speed (kleine wielen, rechte zithouding). De elektrische ondersteuning (vermogen en trekkracht) van beide fietsen is vergelijkbaar maar in principe kun je met de X speed hogere snelheden halen, logisch vanwege de meer gestroomlijnde zithouding. Met de B speed zou ik bijvoorbeeld niet op de rijbaan tussen de auto's willen rijden terwijl dat met de X speed goed te doen is. Voor de snelfietsers die liever rechtop zitten is de B speed weer een perfecte fiets maar je moet dan accepteren dat je geen 45 km/uur kunt volhouden over grotere afstanden.
Zij: Flyer (35 km/u) --- Ik: Stromer ST5 --- Zij: B Speed Plus?
Plaats reactie