Fietstochten 2020

Meer gezever dan Klever
Plaats reactie
turkosariba
Mid Power
Mid Power
Fiets:: Stromer ST5
Kilometerstand fiets: 10000

15 mar 2020, 23:45

Afgelopen jaar zijn er diverse fietstochten geweest speciaal voor speed pedelecs, met enkele uitstapjes in de Vlaamse Ardennen en diverse ritten in Nederland. Komend jaar zullen er ook diverse ritten gaan plaatsvinden, niet alleen in NL maar ook in Frankrijk... Het enthousiasme voor deze bijzondere fietstochten neemt telkens toe en ik wil jullie graag uitnodigen om deel te nemen aan deze ritten. Het gaat niet om snelheid (25-30 km/u), enorme afstanden (60-80 km) of enorme aantallen deelnemers (doorgaans 6-16) maar om gezamenlijk interessante routes af te leggen, kennis te maken met andere SP-gebruikers en liefst ook met verschillende speed pedelecs en ervaringen.

Een terugkerend thema is genieten van het leven... op een SP is het sowieso al genieten maar gecombineerd met een bezoek aan een beter restaurant, bierkelder of wijnkasteel wordt het pas echt leuk.

Bij deze wil ik jullie ook uitnodigen om zelf een dagrit uit te zetten, je kent immers je eigen omgeving het beste en weet vast de mooiste routes te vinden voor interessante fietstocht. Maakt niet uit of je in België, Duitsland, Frankrijk of Nederland woont... Uiteraard kan en wil ik je bijstaan in de organisatie van deze ritten!

Via deze topic zal ik jullie in ieder geval op de hoogte houden van de geplande fietstochten.

In oktober 2019 heb ik al een fietstocht uitgezet in de provincie Utrecht die binnenkort op de agenda gezet zal worden: een rit langs hoogtepunten van architectuur en gastronomie, een rondrit langs de Vecht, een bezoek aan het Schröderhuis van Rietveld in Utrecht, lunch bij Hilton Parc hotel Soesterduinen (accu's kunnen hier opgeladen worden), kasteel Groeneveld in Baarn, stadhuis Hilversum van Dudok, sanatorium Zonnestraal en afsluitend een diner bij restaurant AIM in Loosdrecht. Ofwel een prachtige rit voor de liefhebbers van al het goede dat het leven te bieden heeft!

Houd deze topic in de gaten, zodra er datums bekend zijn zal ik die hier vermelden. En ondertussen hoop ik op initiatieven die van 2020 net zo'n fantastisch fietstochtenjaar gaat maken (of gaat overtreffen).
Zij: Flyer (35 km/u) --- Ik: Stromer ST5 --- Zij: B Speed Plus?
turkosariba
Mid Power
Mid Power

02 jun 2020, 22:47

Ondanks corona-gedoe gaan we dit jaar gewoon weer samen fietsen. De eerste bijeenkomst staat gepland voor het weekend van vrijdag 24 t/m zondag 26 juli a.s. Deelname kan voor het hele weekend maar ook alleen de vrijdag of zaterdag (zondag alleen ontbijt en nakletsen).

Vrijdagmiddag vanaf 15:00 uur verzamelen in Herveld (Betuwe), tentjes opzetten/camping opbouwen, rond 17:00 uur een eenvoudige warme maaltijd en daarna de avondrit (ca. 30-35 km) over de Veluwe. Aansluitend happen en sappen op de camping met vuurkorf tot de duisternis ons overvalt.

Zaterdagmorgen gezamenlijk ontbijt, ontvangst deelnemers voor de zaterdagfietstocht, koffie en vertrek voor de dagrit (ca. 70-80km) met onderweg 1-2 stops voor lunch/borrel en gelegenheid om de accu's op te laden. Omstreeks 17:00uur aankomst op de camping waar we nog enkele gasten ontvangen die niet kunnen meefietsen maar wel graag meedoen met de BBQ... na het eten uitbuiken bij de vuurkorf maar nu laten we ons niet opnieuw verrassen door de duisternis.

Zondagmorgen lekker uitslapen en zo rond 10:00 uur uitgebreid koffie/ontbijt, opbreken van de camping en de overgebleven drank opmaken.

Praktische informatie:
- Kosten deelname (maaltijden/dranken): alleen vrijdag €10, alleen zaterdag € 20, vrijdag en zaterdag €30.
- Aanmelden via PB met telefoonnummer waarna je een Tikkie ontvangt en adres (aanmelden mogelijk tot maandag 20 juli a.s.)
- Ruime parkeermogelijkheden voor auto's op nabijgelegen kerkplein, campers/caravans op erf (stroom en water aanwezig)

De aanmeldingen lopen inmiddels binnen waaronder fietsgasten uit België, de deelname is beperkt tot maximaal 20 personen. Er is ruimte voor enkele caravans/campers en ca. 4-6 tentjes op eigen erf. Daarnaast kan overnacht worden in de afgesloten carport (40m²) voor als je geen tentje hebt, wel zelf slaapzak/matje meenemen. Vriendelijk verzoek aan deelnemers die met de auto komen om eigen (tuin)stoel mee te nemen.

De fietstochten worden op ca. 25-35 km/u gereden, samenzijn en genieten van de omgeving is belangrijker dan snelheid. Er wordt regelmatig op (on)verplichte fietspaden gereden, alles op eigen risico. Ik heb er ontzettend veel zin in, het is de derde jaar op rij dat dit weekend gehouden wordt.
turkosariba
Mid Power
Mid Power

15 jun 2020, 22:58

Klever X speed en B speed rijders zijn nog steeds van harte welkom in Herveld voor één of meerdere fietstochten in het weekend van 24-26 juli a.s. Er zijn inmiddels zo'n 12 deelnemers uit het hele land en zelfs uit België... er is dus nog gelegenheid om je op te geven maar bij 20 deelnemers stop ik met aanvragen. Deelname aan de fietstochten is gratis, voor maaltijden/drank (BBQ op zaterdag) wordt wel een kleine bijdrage gevraagd.

Schroom niet, het is elk jaar weer een feest met prachtige fietsritten en gezellig samenzijn.
turkosariba
Mid Power
Mid Power

13 jul 2020, 22:44

Afgelopen weekend heb ik 3 fietsritten uitgezet en nagereden: vrijdagavond 35km over de Veluwe, zaterdag 65 km door de Betuwe/Millingerwaard/Nijmegen en zondag 34 km naar de Utrechtse Heuvelrug/Grebbeberg/Wageningen. Prachtige ritten langs de Nederrijn, Linge en Waal... Het aantal deelnemers staat nu op 15 zodat er nog enkele plekken beschikbaar zijn.

Bijzonder leuk dat onze vrienden uit België ook dit jaar meedoen, geeft zo'n weekend toch een extra feestelijke sfeer.

Heb er veel zin in!!!

Edit 15-07-2020:
Inmiddels 18 deelnemers waarvan 4 gasten uit België. Heel veel Stromers maar nu ook de eerste Klever op de lijst. De aanhouder wint!

Edit 20-07-2020:
Wauw, wat een belangstelling voor het fietsweekend!!! Via een WhatsApp-groep wordt al veel informatie uitgewisseld tussen de deelnemers... onze Belgische gasten worden lastig gevallen met verzoeken om speciaalbieren mee te nemen en er is al de nodige voorpret, deelnemers die wijnen uit Zuid-Afrika meenemen, een fust bier uit Rotterdam, baklava uit Arnhem, bier uit Duitsland. En voor de BBQ liggen super malse entrecotes klaar en is de gebruikelijke meter-zalm-op-Western-Red-Cedar alvast besteld bij de plaatselijke viskraam. Afgelopen weekend is het feestterrein aan huis in gebruik genomen en gereed gemaakt voor de ontvangst van 18 gasten, met eigen huisgenoten komt het totaal op 21 deelnemers. Dat betekent ruimte voor campers, tenten, overdekte feestruimte met buitenkeuken, statafels en een BBQ van 2 meter lengte... Maar natuurlijk ook een veilige stallingsplaats voor 21 speed pedelecs met oplaadmogelijkheden, onderdak voor alle gasten, wc's/douches, vuurkorf en een programmaboekje (beschrijving fietsritten, praktische informatie)... Er komt best wel wat voor kijken om alles te organiseren maar ik zou deze jaarlijkse fietsweekenden voor geen goud willen missen!
turkosariba
Mid Power
Mid Power

21 jul 2020, 23:49

Van de "uitzetrit" heb ik een video gemaakt die nu via Youtube te bekijken is:

https://www.youtube.com/watch?v=DkJoUrJNqQg
turkosariba
Mid Power
Mid Power

25 jul 2020, 01:17

Fietsweekend is losgebarsten... veel oude bekenden maar ook nieuwe gezichten. Morgen meer...
turkosariba
Mid Power
Mid Power

27 jul 2020, 00:59

Geweldig weekend achter de rug... helaas enkele afmeldingen vanwege corona maar met 15 deelnemers nog steeds een aanzienlijke fietsgroep. Ondanks de vele berichten over besmettingen in België hebben alle Belgische deelnemers hun weg gevonden naar de Herveldse camping voor een interessante tocht door de Betuwe en het Rijk van Nijmegen. Onderweg zijn een paar regenbuitjes gevallen maar echt last hebben we daar niet van gehad. 's Avonds hebben we uitgebreid gedineerd en zondagmiddag het weekend afgesloten met een gezamenlijke lunch in de Blauwe Kamer bij Rhenen. Alles bij elkaar zo'n 140 km gefietst, genoten van alle het fijne dat het leven te bieden heeft en smakelijk gelachen met onze Vlaamse gasten over de verschillen in taal. Zo werd door één van hen de Griekse salade de "groentjes" genoemd.

Alle deelnemers hebben erg genoten van het weekend, getuige de vele foto's en video's die zijn uitgewisseld in de WA-groep, inclusief een complete tutorial voor het bereiden van op Western Red Cedar gerookte zalm op de BBQ.

Onze Vlaamse vrienden hebben aangegeven opnieuw graag een fietstocht te organiseren in West-Vlaanderen. Uiteraard afhankelijk van de beperkingen door corona. In de nazomer zal getracht worden de in 2019 uitgezette rit in de provincie Utrecht gezamenlijk te gaan rijden.

Komende dagen zal ik een mooie video maken van de diverse ritten van afgelopen weekend en dan de link hier delen.

Hier alvast een impressie: https://youtu.be/mSklBKdgROg
turkosariba
Mid Power
Mid Power

01 aug 2020, 21:37

Tot voor kort bewerkte ik mijn video's met Moviemaker maar vorig jaar besloot Microsoft te stoppen met de ondersteuning van hun bewerkingsprogramma. Geen probleem want het programma draaide nog perfect op mijn oude laptop. Maar toen die kuren begon te vertonen was ik een beetje verloren... Ik heb nu een waardige opvolger gevonden in het programma Shortcut waarmee ik inmiddels enkele video's geproduceerd heb met een minimum aan kennis van het programma.

Mijn eerste "grote" werk is een videoverslag van de vrijdagavondrit van het Fietsweekend Herveld 2020 dat vorig weekend plaatsvond, vrijwel integrale vastlegging van de gehele rit op verzoek van vele volgers. Komende week ga ik de zaterdagrit bewerken en uploaden.

Veel kijkplezier!

https://www.youtube.com/watch?v=HXahkwL3jnw
Plaats reactie