ADVIES: Actie na aankoop

voor Klevers en Klevergerelateerde artikelen
Plaats reactie
Floor1980
Fiets:: bvb: Klever X Speed grijs
Kilometerstand fiets: 200

03 jun 2019, 13:51

Wie zou mij van een verstandig advies kunnen voorzien ?

Aan het begin Van de week heb ik een nieuwe Klever X speed (model 2018) bij een keurige officiële dealer bij ons in de buurt aangeschaft. Aan het einde van de week tref ik een aanbieding bij een officiële dealer iets verderop met € 300 korting ( precies dezelfde X-speed )
Ik heb gekozen voor de accu met een vermogen van 570Wh. Als snel kwam ik tot de conclusie dat dit eigenlijk net iets te kort is voor mijn woon werk verkeer waar ik deze X-speed voor gebruik.
De meerprijs voor een accu van 850Wh bedraagt 350,-

Uiteindelijk zou ik graag met een “kleine” bijbetaling op een X-speed met een vermogen van 850Wh willen uitkomen.
Ik heb weinig verstand van consumenten garantie en de rechten waar ik mij op kan beroepen. Maar het verschil is voor mij wel een serieus bedrag.

Link1 (aanschaf)
https://www.degroenetweewieler.nl/shop/ ... r-x-speed/

Link2 (korting)
https://klever-fietsen.nl/product/klever-x-speed/
Bmartens
Mid Power
Mid Power
Fiets:: Klever X Speed Orange MY2018

03 jun 2019, 14:02

De dealer treft hier geen schuld. Je kan niet verwachten dat hij hierin tegemoetkomt. Hij is niet verplicht om dezelfde korting te geven als een concurrent.

Je kan altijd vragen wat er mogelijk is, maar dat zou pure goodwill zijn.
Klever X Speed Orange (04/'18 -...)
Woon-werk 35 km enkel
jippen
Bike Mode
Bike Mode
Fiets:: Klever x-speed 2019

04 jun 2019, 09:06

Ik kan u niet helpen met uw vraag maar uit nieuwsgierigheid

Wat is de afstand van uw woon werk verkeer dat je niet toe komt met 570Wh

Bedankt
Floor1980
Fiets:: bvb: Klever X Speed grijs
Kilometerstand fiets: 200

04 jun 2019, 09:55

Bedankt voor jullie reacties.

Een enkele reis is ongeveer 28Km licht glooiend, open terrein.
Ik weeg 90Kg. Dat zou voor deze accu onder ideale omstandigheden voldoende moeten zijn.
jannijm
Low Power
Low Power
Fiets:: Stromer ST3

04 jun 2019, 14:17

Voor woon-werk 28 km zou ik een extra lader kopen welke je op je werk kunt neerleggen om daar je 570Wh accu op te laden. Dan kun je naar huis ook weer met een volle accu.

Overigens zou ik ook € 350 bijbetalen voor een upgrade naar 850Wh accu. Deze vergroot je bereik flink en geeft je dan ook in je vrije tijd de mogelijkheid om een mooie toertocht met je Klever te maken.
🇾🇪
Filiep
Low Power
Low Power
Fiets:: Klever X Speed oranje

05 jun 2019, 10:43

Mijn woon werk verkeer is +/- 25km en ik merk toch dat ik met de 850 batterij niet voldoende heb heen en terug. Ik heb meer dan de helft over als ik op het werk aankom maar terug naar huis merk ik dat de batterij vlugger leeg is. Ik schat de rijafstand op volle ondersteuning maar op 45km in. Je moet ook meerekenen dat een grotere batterij ook een groter gewicht is en dus meer verbruik. Een extra lader lijkt me de beter optie.
Jasper D
Low Power
Low Power
Fiets:: Klever X Speed limited

08 jun 2019, 10:11

Hangt ook af van de omstandigheden. Deze week met redelijk wat wind tegen met ondersteuning hele tijd op 2 na 40km op het werk met lege akku.
Heen en terug met 850 akku zal niet lukken voor jou. En als je toch moet opladen op het werk, is het misschien stom om telkens een bijna halfvolle akku te moeten bijladen. Anderzijds geeft 850 je meer speelruimte als je ook eens een langere tocht wil doen.
Wat het prijsverschil betreft, normaal heb je toch een week bedenktijd? Ik zou eens met de dealer praten. Als het echt een goeie dealer is, zal hij wel een commercieel gebaar doen.
Plaats reactie