Stel je even voor !

Officiële mededelingen Klever en forum
WalterC1962
Bike Mode
Bike Mode
Fiets:: Klever X Speed pure 2020

29 mei 2020, 15:10

Hoi nog eens,
na een onderbreking van een dik jaar heb ik mij terug een speed pedelec aangeschaft. Niet voor woon- werk, want voor mij is de periode aangebroken dat ik mag genieten van rust. Na enig afwegen tussen een Stromer ST3, ST1 of terug een Klever X Speed, is het de X Speed Pure geworden. De ST3 is gewoonweg veel te prijzig (7000 euro ondanks een resem kortingen). De ST1 is inzake prijs zeker concurrentieel doch gezien het langere frame, de hogere kwaliteit van de gebruikte onderdelen en het hoger koppel van de motor, is de Klever X Speed Pure de logische keuze. Met 850 Kw accu, mooie korting en model 2020 (frame beetje veranderd, de hogere plaatsing van koplamp en claxon aan de stuurpen en de matte mos kleur).

GrTz ;-)
Laatst gewijzigd door WalterC1962 op 11 sep 2020, 11:28, 3 keer totaal gewijzigd.
Klever X Speed Pure 2020
Johan
Mid Power
Mid Power
Fiets:: Klever X Speed grijs
Kilometerstand fiets: 11000

29 mei 2020, 15:20

Mooie keus , succes ermee ;)
ww 32 km enkel.
My X-Speed My Freedom.
triggerfish
Fiets:: Klever X commuter grijs

15 jun 2020, 22:40

Goedeavond,
Peter, Badhoevedorp, Nederland. Sinds een paar weken in het bezit van een X commuter. Voorlopig erg blij, ik krijg alleen het display niet aan mijn telefoon gekoppeld. Niet dat dat het meest essentiële is, maar als het kan moet het ook werken bij mij :) Ik hoop op vele fijne kilometers!
Stromend
Fiets:: Klever X Commuter grijs
Kilometerstand fiets: 170

18 jun 2020, 08:44

Goedemorgen

Ook hier is er een X Commuter gekomen.
Na 2,5 jaar tevreden met een Stromer ST2S 23.000km te hebben gereden ben ik naar e-bike overgestapt.

Woonwerk afstand is van 32 naar 16 kilometer gehalveerd en ik was klaar met de automobilisten op de rijbaan.

Een ongeval waarbij ik op de weg van achteren werd aangereden maakte mijn besluit compleet.

De zilveren X Commuter is direct voorzien van Pirelli’s zoals op de ST5, Magura MT Trail HC Carbon remmen en er komen nog een SuperNova lamp en andere pedalen op.

Veilige kilometers gewenst.

Steven.
R&M Charger 2016 6000km
Stromer ST2S 2017-2020 23.000km
Klever X-Commuter 6-2020
Woonwerk enkel 16km, fiets alle dagen.
turkosariba
Mid Power
Mid Power
Fiets:: Stromer ST5
Kilometerstand fiets: 10000

28 jun 2020, 11:08

Hallo Steven,

Ik had op het Stromer Forum al gelezen over de aanrijding en je besluit om niet meer op de weg te gaan rijden. Spijtig dat het zo gegaan is maar ik begrijp je besluit. Ik heb minder moeite om over (on)verplichte fietspaden te rijden als ik de rijbaan als te druk of te snel ervaar. Uiteraard wel met aangepaste snelheid.

Zou je wat foto's kunnen maken van je X Commuter met alle aanpassingen? Moet een plaatje zijn met de Pirelli's en remschijven/klauwen...

Volgende maand (24-26 juli) houden we het jaarlijkse fietsweekend in Herveld, als je zin hebt kun je 's avonds aanschuiven voor een genoeglijk samenzijn. Vrijdagavond doen we een korte rit en zijn dan zo 21:00 uur weer terug. Zaterdag doen we langere rit en zijn dan zo rond 17:00 uur terug in Herveld voor de borrel/BBQ. Als je een matje+slaapzak meeneemt kun je ook blijven pitten. De carport is inmiddels in gebruik genomen en wordt nu gebruikt als onderkomen voor onze tuinfeesten. Je bent in ieder geval van harte welkom.

Groeten, Chris.
Zij: Flyer (35 km/u) --- Ik: Stromer ST5 --- Zij: B Speed Plus?
gardeville
Fiets:: op zoek naar speed pedelec
Kilometerstand fiets: 0

21 jul 2020, 12:04

Na een paar helse autoritten van en naar het werk in Antwerpen toch maar even nagedacht over alternatieve transportmiddelen.
Openbaar vervoer is geen optie gezien full-continu en nooit zeker weten wanneer de job stopt.

Fiets dan maar.
Gewone elektrische 25km/h? Neen, want dan trap ik mezelf zot eens boven de 25...
Dus speed pedelec.

Stromer? Mooi, waarschijnlijk wel degelijk, maar belachelijk duur.
Klever? Oei, toch wennen aan dat chassis met die batterij zo vol in het zicht... en ook prijzig.

Via via een uitnodiging voor een groepsaankoop bij Giant en gaan testrijden met de Quick E.
Mooie en degelijke fiets maar... middenmotor stelt teleur. Je hoort de motor en moet flink bijtrappen om aan een dikke 35km/h te geraken.

Na veel surfen, collega's bevragen, fora afspeuren en de tweedehandsmarkt afschuimen... heb ik dan vermoedelijk (hopelijk) een degelijke en goede tweedehands X Speed gekocht.

Anderhalf jaar oud, een 1800km op de teller, 2x850 Wh batterij en geen schrammetje te zien.

Woon- werkverkeer is 19 km, met afwisselende ondersteuning van 2 en 3 (een gemiddelde snelheid van 30 met een maximum van 42) blijft er nog een 30% over in de batterij.

Ondertussen heb ik er een 200 km mee gereden en wat een plezier!

Is alles perfect? Neen.
Display werd vervangen na waterinsijpeling, snelheidsmeter maakt bokkesprongen vind ik, van een 42 km/h naar 45 en terug...
Klever app, mijn Samsung S9 en de bluetooth van de fiets vinden elkaar niet...

Hopelijk nog vele jaren rijplezier :D

Afbeelding
turkosariba
Mid Power
Mid Power
Fiets:: Stromer ST5
Kilometerstand fiets: 10000

06 aug 2020, 00:24

Hallo Gardeville, welkom op dit forum! Goede keuze om de auto te laten staan en die 19 km (enkel) per speed pedelec te doen. Met die afstand had het eventueel ook nog met een elektrische fiets (E-bike/pedelec/25 km/u) gekund maar ik begrijp je keuze maar al te goed. De keuze tussen Stromer of Klever ligt voornamelijk in de woon-werkafstand... tot 30-35km is dat met de Klever goed te behappen maar daarboven (tot ca. 40-45km) is een Stromer in het voordeel met een gunstiger stroomverbruik en grotere accu.

Ik vind het frame van de X speed werkelijk prachtig en heb al vele kilometers met veel plezier op deze fiets gereden. Ik wens je ook veel fietsplezier met jouw X speed.
Zij: Flyer (35 km/u) --- Ik: Stromer ST5 --- Zij: B Speed Plus?
pjdw
Fiets:: Klever X Speed grijs
Kilometerstand fiets: 8000

24 aug 2020, 14:56

Hallo Allemaal, hier Pieter uit de randstad (Berkel) in NL. Ik rijd al een tijd op een X speed. Volgens mij was ik een van de eerste in NL. Heb ik geweten ook best wel wat kinderziekten. Ik woon nu dichter bij mijn werk en gebruik de X speed niet zoveel meer (alleen als ik haast heb). Hiervoor heb ik 2 versies van het oude model gehad, maar de X speed heeft duidelijk een stijver frame en veel betere looks.

Wel jammer dat de X speed niet wat harder gaat. op de teller slaat de ondersteuning rond 45 af. In werkelijkheid is de snelheid dan 42. Tussen de auto's is dan wel lastig.
Ik begrijp ook niet waarom de remmen verkeerd om zitten vergeleken met een gewone fiets.

Voor de rest wel tevreden

Groet, Pieter
Jins
Mid Power
Mid Power
Fiets:: X-speed Tanager Orange

25 aug 2020, 11:26

pjdw schreef:
24 aug 2020, 14:56
Wel jammer dat de X speed niet wat harder gaat. op de teller slaat de ondersteuning rond 45 af. In werkelijkheid is de snelheid dan 42. Tussen de auto's is dan wel lastig.
Ik begrijp ook niet waarom de remmen verkeerd om zitten vergeleken met een gewone fiets.

Voor de rest wel tevreden

Groet, Pieter
Hey Pieter,
Bij mij bouwt de ondersteuning af vanaf 47à48 om volledig te stoppen bij 49km/h (MY2019). Voorste rem rechts is zoals bij brommers/moto's, links is dan de koppeling en achterrem met de voet. Heb je er echt problemen mee zou ik de leidingen (laten) wisselen.
pcaudron
Fiets:: Klever X Speed Pure 2020
Kilometerstand fiets: 2000

26 aug 2020, 11:02

Hallo,

de Magura MT4e remgrepen kan je zowel links als rechts gebruiken. Ik heb ze dus gewoon gewisseld van kant zodat rechts de achterrem zit en links de voorrem zoals op een gewone fiets.
Omdat het kabeltje van de remgreep die oorspronkelijk links zit redelijk kort is, moest ik die wel een beetje meer naar de stuurpen toe plaatsen aan de rechterzijde. De remgrepen zijn echter voldoende lang, dus in de praktijk stelt dat geen enkel probleem.

Ik had die iets te vroeg wegvallende ondersteuning enkel in stand 1, heb echter de indruk dat met de laatste software update ook dat verholpen is.

Mvg,
Pascal.
----------------------------------------
Woon werk 45 KM enkel
Plaats reactie