wetgeving van de speed-pedelec

Alles ivm wetgeving, regelgeving, verzekering(en), ...
Plaats reactie
Erik1962
Fiets:: bvb: Klever X Speed grijs

02 dec 2019, 13:27

Wie o wie weet het ... mag ik in België hier fietsen met een speed-pedelec?
IMG_3416.JPG
Ik zoek me te pletter op de website van de Belgische verkeerswetgeving ... soms een fietser .... soms een fietsen klasse B .... soms bromfiets klasse B ...
Anders zal ik eens verschillende politieagenten tegen houden :D :lol: :?:
( plaatje staat precies wel verdraaid )
Als dit al ergens anders op het forum staat ... mijn excuses ... heb het niet gevonden.
Erwin
Low Power
Low Power
Fiets:: Klever X Speed grijs
Kilometerstand fiets: 3880

02 dec 2019, 18:37

Als je er met de SP zou mogen rijden moet er bordje uitgezonderd P (M11) onder hangen.
Dus je mag daar alleen doorrijden met de fiets of een brommer klasse A.

Bron: wegcode.be
Een onderbord van het model M2 bedoeld in artikel 65.2. moet de verkeersborden C3 en C31 aanvullen wanneer het verbod niet geldt voor de fietsers.

Indien het verbod evenmin geldt voor de bestuurders van tweewielige bromfietsen klasse A, worden die verkeersborden aangevuld met een onderbord van het model M3 bedoeld in artikel 65.2. De letter "A" wordt weggelaten op het onderbord indien het verbod evenmin geldt voor de bestuurders van tweewielige bromfietsen klasse B en speed pedelecs.

Het verkeersbord C3 of C31 in combinatie met een onderbord van het model M11 bedoeld in artikel 65.2, betekent dat het verbod evenmin geldt voor de bestuurders van speed pedelecs.
C3
Afbeelding

M2
Afbeelding

M3
Afbeelding

M11
Afbeelding
Low Power
Low Power
Fiets:: Klever X Speed limited

02 dec 2019, 22:18

In dezelfde categorie:
Het verkeersbord dat aangeeft dat de straat doodloopt maar je wel als voetganger en fietser door kan. Toegelaten als speeder of niet?
Erik1962
Fiets:: bvb: Klever X Speed grijs

07 dec 2019, 12:06

Ik heb info gevonden... zie de bijlage...
Mijn conclusie ... er zijn dus hééél véééél gebruikers van de speed pedelec die zich niet houden aan de regels bvb.: éénrichtingsstraten waar enkel voor fietsers en bromfietsen klasse A tegen richting mogen rijden ...
nu nog op zoek naar de "verbodstekens" met daaronder de uitzonderingen ... maar als de speed-driver een bromfiets klasse B is, dan zie ik ook veel overtreders.
..
speed pedelec.GIF
Plaats reactie