Nieuw achterwiel

X Range
Jins
Mid Power
Mid Power
Fiets:: X-speed Tanager Orange

06 feb 2020, 12:45

michielvp schreef:
05 feb 2020, 21:33

Claxon is verkouden
Al eens geprobeerd om de claxon bij te regelen met de schroef achteraan?
Heb ik gedaan bij de leen fiets (MY2018) als de mijne (MY2019) binnen was bij de FM.
kadirkadir
Fiets:: Klever X Speed grijs

10 feb 2020, 16:00

@ erwin

Ik heb een nieuw motor en een nieuw achterwiel gekregen.

Hebben we nu geen 3 jaar garantie voor de electronica bij klever? motor, controller, etc...
Jasper D
Low Power
Low Power
Fiets:: Klever X Speed limited

01 sep 2020, 22:38

Even een vraagje voor al diegenen die een nieuwe velg gekregen hebben. Hebben jullie daar niets voor moeten betalen of enkel de werkuren van het overzetten? Mijn fietsmaker sprak ook over een nieuwe velg onder garantie maar als dat op dezelde manier is als het onder garantie vervangen van het display (€125 aan werkuren 😲) dan gaan de kosten van de 'garantiegevallen' al richting de €500 vrees ik. Op minder dan 2 jaar tijd is dat meer dan het onderhoud van mijn auto.
Johan
Mid Power
Mid Power
Fiets:: Klever X Speed grijs
Kilometerstand fiets: 11000

02 sep 2020, 05:46

Hier onder garantie vervangen, voorste tandwiel, achterwiel, koplamp, display van oud naar nieuw model, trapas....betaald .... 0 euro. Zit blijkbaar behoorlijk verschil tussen dealers :o Of zit je fiets buiten de garantie tijd?
ww 32 km enkel.
My X-Speed My Freedom.
trekcube
Fiets:: bvb: Klever X Speed
Kilometerstand fiets: 12

02 sep 2020, 06:32

mijn achterwiel is twee weken geleden ook vervangen geweest onder garantie en niks moeten betalen zelfs een nieuwe binnen en buiten band er op fm zij dat ze vergeten waren de oude terug mee te sturen :D :D :D
Jasper D
Low Power
Low Power

02 sep 2020, 09:06

Fiets is nog onder garantie. Alleen door verhuis naar een andere dealer uitgeweken, maar dat mag het verschil niet maken.
Misschien is het wel interessant om eens te horen wat ze daar bij klever zelf over te zeggen hebben. Het kan toch niet dat de ene dealer alles kosteloos herstelt (wat eigenlijk maar normaal is binnen de garantieperiode) en de andere alle werkuren aanrekent wat in mijn geval ondertussen al echt belachelijk veel aan het worden is. Weer eens veranderen van dealer? Zoveel zijn er nu ook niet dat je ze voor het uitkiezen hebt natuurlijk. Of een oplijsting maken van dealers met de ervaringen erbij zodat je weet waar je wel en waar beter niet kunt gaan.
Jasper D
Low Power
Low Power

11 sep 2020, 21:08

Ondertussen blijkt de velg dus binnenin op vele plaatsen gescheurd te zijn. De garantie is al ruim een week geleden aangevraagd maar voorlopig nog geen nieuws. En wederom ben ik dus een fiets aan het afbetalen die in de garage staat, misloop ik fietsvergoeding van het werk en betaal de benzine van de auto. Zijn er nog mensen die het gevoel hebben dat ze veel geld betalen om de producten van Klever uit te testen? Het is niet dat ik er niet van wil houden hoor, maar ze maken het je zo verdomd lastig.
Gelukkig valt het weer nog mee. Ben al 2 keer met de gewone fiets gaan werken. Maar 86km per dag (inclusief omleidingen door de vele werken overal) is niet min.
Jasper D
Low Power
Low Power

21 sep 2020, 21:03

Bijna 3 weken verder en nog steeds geen nieuws. Telefonisch geraken ze niet binnen bij Klever en op de mail wordt blijkbaar niet gereageerd. Dit kan toch echt niet meer. Stel je voor dat ze je zoiets met je auto lappen. Een defect onder garantie en dan 3 weken lang niet met je auto kunnen rijden... Ik tel daar wel op om mijn woon-werkverplaatsingen mee te doen he! Of het aan Klever ligt of aan de dealer wil ik in het midden laten, maar ik word serieus aan het lijntje gehouden.
turkosariba
Mid Power
Mid Power
Fiets:: Stromer ST5
Kilometerstand fiets: 10000

29 sep 2020, 12:05

Jasper D schreef:
11 sep 2020, 21:08
En wederom ben ik dus een fiets aan het afbetalen die in de garage staat, misloop ik fietsvergoeding van het werk en betaal de benzine van de auto.
Dat is niet hoe het hoort te gaan. Dealers zouden allereerst kosteloos een gelijkwaardige leenfiets moeten bieden zodat je bij panne direct kunt doorrijden in afwachting van onderdelen/reparatie. Voor een weesfiets (gekocht bij andere dealer) ligt dat misschien iets ingewikkelder maar ook hier zou in ieder geval een gelijkwaardige leenfiets tegen geringe vergoeding aangeboden moeten worden. Maar blijkbaar niet alle dealers begrijpen dat een speed pedelec een vervanging is voor de forensenauto in plaats van een vervanging voor een recreatieve fiets.

Ga je een fiets aanschaffen dan is dit een belangrijk punt om aan te kaarten voordat je de koop sluit. Ook bij de keuze van een pleegdealer is het beter om vooraf afspraken te maken over leenfietsen.

Zie ook mijn bijdrage over het maken van een proefrit: https://www.klever-forum.com/viewtopic. ... 319&p=3347
Zij: Flyer (35 km/u) --- Ik: Stromer ST5 --- Zij: B Speed Plus?
Jasper D
Low Power
Low Power

04 okt 2020, 21:35

Enkele dagen geleden mijn 1-maandige fietsloosheid 'gevierd'. Nog steeds geen oplossing.
Kostprijs: €20,16 gemiste fietsvergoeding + €6 benzine per dag. Aan 4 dagen per week, bijna 5 weken = €523,20. Doe maar voort op je gemak. Wat moet een mens ook met dat geld.
Plaats reactie